tel: 71 307 12 11, email: sekretariat@ckks.pl
    Newsletter
MEN

3 szkolenia Artura Terpiłowskiego - Praca z uczniem o specjalnych potrzebach

Zobacz wszystkie terminy Galeria zdjęć Opinie absolwentów  

„Trening Umiejętności Społecznych ucznia ze spektrum autyzmu”

Rodzaj formy: kurs doskonalący – cena za jedno szkolenie 490zł/uczestnik
Autorzy projektu: A.Terpiłowski.
Liczba godzin: 10 jednostek dydaktycznych
Adresaci szkolenia: nauczyciele, terapeuci, osoby wspomagające wszystkich etapów edukacyjnych.
Cele ogólne: Kształtowanie umiejętności społecznych w tym komunikacyjnych u ucznia ze spektrum autyzmu

 

Ramowy program warsztatów:

 

  • Trening umiejętności społecznych (Główne założenia treningu, Adresaci treningu, Cele Treningu Umiejętności Społecznych, Ćwiczone i usprawniane obszary, Strukturalizacja czasu i przestrzeni – zasady pracy
  • Wzmacnianie zachowań (Obserwacja i planowanie interwencji terapeutycznej i edukacyjnej, Budowanie systemu wsparcia we współpracy z rodziną, Wybór metod wzmacniania zachowań, Wskazówki do konstruowania programu)
  • Strategie postępowania wobec zachowań niepożądanych uczniów z autyzmem (Funkcjonalne podejście do zachowań trudnych, Analiza zachowań trudnych, Hierarchia procesów postępowania wobec zachowań trudnych, Tworzenie procedur postępowania)

 

„Modyfikowanie zachowań uczniów ze spektrum autyzmu na podstawie stosowanej analizy zachowania”

Rodzaj formy: kurs doskonalący,cena za jedno szkolenie - 490zł/uczestnik
Autorzy projektu: Artur Terpiłowski
Liczba godzin: 15
Adresaci szkolenia: Nauczyciele, pedagodzy różnych typów szkół i placówek pracujący z uczniami autystycznymi
Cele ogólne: Kształtowanie umiejętności w zakresie modyfikowania zachowań uczniów ze spektrum autyzmu z wykorzystaniem technik stosowanych w analizie zachowania. 

 

 

Ramowy program:

 

  • Analiza zachowania – podstawy teoretyczne (podstawowa terminologia, definicja autyzmu w ujęciu stosowanej analizy zachowania, główne cele terapii na podstawie analizy zachowania, paradygmat Skinnera)
  • Modyfikowanie zachowań w oparciu o warunkowania: klasyczne i sprawcze (procesy nabywania nowych umiejętności w modułach: bodziec- reakcja; reakcja-konsekwencja, definicja wzmocnień, rodzaje wzmocnień, preferencja wzmocnień, wprowadzanie wzmocnień, uczenie na zasadzie warunkowania klasycznego i warunkowania sprawczego, wzmocnienia interwałowe, ilościowe, pomiary)
  • Techniki w pracy wykorzystywane przy utrwalaniu zachowań pożądanych (technika wyodrębnionej próby, uczenie incydentalne, łańcuchy reakcji, skrypty, kształtowanie;, systemy punktowe)
  • Strategie postępowania w przypadkach zachowań trudnych (Strategie postępowania w przypadkach zachowań trudnych z uwzględnieniem hierarchii procedur pod katem ich awersyjności.)

 

„Uczeń z autyzmem na różnych etapach edukacyjnych – rozwiązania edukacyjno-terapeutyczne w oparciu o Stosowaną Analizę Zachowania”

Rodzaj formy: kurs doskonalący, cena 490zł/uczestnik
Autorzy projektu: A.Terpiłowski.
Liczba godzin: 10 jednostek dydaktycznych
Adresaci szkolenia: nauczyciele, terapeuci, osoby wspomagające wszystkich etapów edukacyjnych.
Cele ogólne: Kształtowanie umiejętności w zakresie postepowania edukacyjnego i terapeutycznego wobec ucznia ze spektrum autyzmu

 

 

Ramowy program:

 

  • Specyfika rozwoju poznawczego i emocjonalno – społecznego osoby z autyzmem (Zaburzenia centralnej koherencji, zaburzenia z zakresu teorii umysłu, zaburzenia funkcji wykonawczych, deficyt uwagi – praktyczne wskazówki dotyczące usprawniania zaburzonych funkcji, Komunikacja – werbalna, augmentatywna, alternatywna. Zmysły, które oszukują – jak osoba z autyzmem odbiera świat rzeczywisty)
  • Planowanie pracy z dzieckiem autystycznym, przegląd zasad, metod terapeutycznych i edukacyjnych (Strukturalizacja czasu i przestrzeni – zasady pracy, Obserwacja i planowanie interwencji terapeutycznej i edukacyjnej, Budowanie systemu wsparcia we współpracy z rodziną, Wybór metod pracy, Wskazówki do konstruowania indywidualnego programu edukacyjno – terapeutycznego dla dziecka/ucznia)
  • Strategie postępowania wobec zachowań niepożądanych uczniów z autyzmem (Funkcjonalne podejście do zachowań trudnych, Analiza zachowań trudnych, Hierarchia procesów postępowania wobec zachowań trudnych, Tworzenie procedur postępowania)
Powyższy opis i program ma charakter poglądowy i może zostać zmieniony w zależności od warunków organizacyjnych i osoby prowadzącej zajęcia.
Terminy kursów

Poniżej przedstawiamy aktualny terminarz w poszczególnych miastach.


Obecnie terminarz kursów instruktorskich jest pusty


Jeżeli podane powyżej terminy nie odpowiadają Państwu,
możemy utworzyć termin specjalnie dla Państwa. W tym celu prosimy o kontakt przez formularz "Zaproponuj termin".
 Zaproponuj termin Ważne informacje i kwestionariusz osobowy do pobrania

Przeczytaj opinie naszych absolwentów

Brak opinii
Obsługa Klientów i Kursów
sekretariat@ckks.pl
tel. 71 307 12 11
tel. 733 330 303
 
Zaświadczenia i Marketing
zaswiadczenia@ckks.pl
marketing@ckks.pl
tel. 83 307 01 70
  • Przedsiębiorca uzyskał subwencję finansową w ramach programu rządowego
    "Tarcza Finansowa 2.0 Polskiego Funduszu Rozwoju dla Mikro, Małych i Średnich Firm"
    udzieloną przez PFR S.A.

    Wszytkie prawa zastrzeżonie.
    Copyright © 2014 r. “CKKS” Kopiowanie bez zgody właściciela serwisu surowo zabronione. Strona korzysta z plików Cookie, przebywając tutaj akceptujesz to, więcej w regulaminie.