JAK UCZYĆ BY NAUCZYĆ. ALTERNATYWNE METODY KREOWANIA SYTUACJI EDUKACYJNYCH.
Zobacz wszystkie terminy Galeria zdjęć Opinie absolwentów Warsztat dla nauczycieli, podczas którego zapoznają się z alternatywnymi technikami i modelami tworzenia zajęć, metodami kreatywnymi przy planowaniu zajęć np.: siedem zasad Leonarda Da Vinci, metodą warsztatową, cyklem Kolba.
W trakcie warsztatu uczestnicy: poznają zasady pracy z grupą, poznają przykłady dobrych, niestandardowych praktyk edukacyjnych i otrzymają gotowe scenariusze pomysłów na kreatywne zajęcia, wymienią się doświadczeniami i pomysłami, nauczą się aktywizujących metod uczenia (min: praca warsztatowa, gry trenerskie, drama), poznają cykl Kolba – uczenie się przez doświadczenie i nauczą się jak go wykorzystywać.
Celem projektu jest uruchomienie i wzmocnienie procesów:
- nawiązywania partnerskich relacji nauczyciel-uczeń, opartych na szacunku i zaufaniu
- niwelowania antagonizmów pomiędzy uczniami a nauczycielami, budowanie atmosfery współpracy, kooperacji, otwartości
- uświadamiania uczestnikom, że łączy ich z uczniami wspólny cel
- refleksji nad własnym nastawieniem do pracy, uczenia się/innych
- przywrócenia wiary, pasji, sensowności uczenia się/innych (przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu)
- postrzegania procesu uczenia jako wspaniałego aktu rozwoju
- dostosowywania metod nauczania do różnorodności i potrzeb uczniów i samorealizacji nauczyciela
Program warsztatu – najważniejsze zagadnienia
- Cykl Kolba – uczenie się przez doświadczenie
- Andragogika – uczenie się dorosłych
- Mapa myśli – jako innowacyjne narzędzie przedstawiania różnych zagadnień ułatwiające naukę uczniom, pracę nauczycielom (część zagadnień podczas warsztatu będzie przedstawiana za pomocą mapy myśli)
- Siedem zasad życia wg Leonarda Da Vinci:
- 1. Curiosita – nienasycona ciekawość życia i nieugaszone pragnienie ciągłej nauki.
- 2. Dimostriazione – konsekwentne sprawdzanie wiedzy drogą doświadczeń, wytrwałość i gotowość do uczenia się na błędach.
- 3. Sensazione – nieustanne wyostrzenie zmysłów, zwłaszcza wzroku jako metoda wzmacniania doznań.
- 4. Sfumato – (dosłownie „rozpływające się we mgle”) – gotowość do wieloznaczności, paradoksu i niepewności.
- 5. Arte/scienza – dochodznie do równowagi pomiędzy nauką a sztuką, logiką i wyobraźnią. Myślenie „całym mózgiem”.
- 6. Corporalita – kształtowanie wdzięku, oburęczności, kondycji fizycznej i postawy ciała. 7. Conessione – poznanie i rozumienie więzi łączących wszystkie rzeczy i zjawiska. Myślenie systemowe.
Prowadząca szkolenie:
Agnieszka Cienciała – kulturoznawczyni, animatorka sztuki, trener rozwoju osobistego, pilot wycieczek. Ukończyła „Studium Umiejętności Pracy z Grupą Metodą Warsztatową” oraz kurs „Asertywność Trenera” w Pracowni Psychologicznej "Spotkanie" rekomendowanej przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne. Tworzy i realizuje projekty edukacyjne i artystyczne dopasowane do potrzeb wszelakich grup: młodzieży, kobiet, seniorów.
Powyższy opis i program ma charakter poglądowy i może zostać zmieniony w zależności od warunków organizacyjnych i osoby prowadzącej zajęcia.
Terminy kursów
Poniżej przedstawiamy aktualny terminarz w poszczególnych miastach.
Obecnie terminarz kursów instruktorskich jest pusty
Jeżeli podane powyżej terminy nie odpowiadają Państwu,
możemy utworzyć termin specjalnie dla Państwa. W tym celu prosimy o kontakt przez formularz "Zaproponuj termin".
Zaproponuj termin Ważne informacje i kwestionariusz osobowy do pobrania
Przeczytaj opinie naszych absolwentów