Gimnastyka korekcyjna w ujęciu holistycznym dla nauczycieli
Zobacz wszystkie terminy Galeria zdjęć Opinie absolwentów Liczba absolwentów: 102DLACZEGO WARTO ukończyć szkolenie z zakresu Gimnastyki Korekcyjnej?
Ukończenie szkolenia pozwoli Wam:
- Poznać wady postawy.
- Zauważać je u innych i charakteryzować.
- Zyskać pewność siebie w planowaniu i prowadzeniu zajęć i nową motywację do pracy.
- Nauczymy was jak unikać błędów w prowadzeniu i planowaniu zajęć, które mogą zagrażać zdrowiu podopiecznych.
- Jak bezpiecznie wprowadzać elementy gimnastyki korekcyjnej do zajęć grupowych.
- Jak prowadzić metodycznie gimnastykę korekcyjną.
DO KOGO skierowane jest szkolenie CKKS z gimnastyki korekcyjnej?
Na nasz kurs zapraszamy nauczycieli, wychowawców, fizjoterapeutów i masażystów a także trenerów grup sportowych, którzy chcą uzupełnić kompetencje do prowadzenia zajęć z elementami gimnastyki korekcyjnej.
Zbudowanie potrzeby samodoskonalenia u nauczycieli.
Świadomość zagrożenia jakie niesie brak ruchu i wykonywanie nieprawidłowych ćwiczeń. Poznanie podstaw prawidłowej pracy ruchowej i tworzenia ćwiczeń grupowych i indywidualnych.
BUDOWA SZKOLENIA
Szkolenie trwa 2 dni, łącznie 20 godzin edukacyjnych. Realizowane jest w ciągu tygodnia lub w weekendy.
Absolwenci otrzymują zaświadczenie potwierdzające nabycie kompetencji z zakresu gimnastyki korekcyjnej.
PROGRAM
- Układ bierny - szkielet oraz budowa kręgosłupa (podstawy), najczęstsze schorzenia kręgosłupa, kolan, stóp.
- Układ czynny - w module między innymi: przykładowe mięśnie - jak szybko nauczyć się anatomii człowieka, jestem świadomy - znam swoje ciało, dopiero mogę tworzyć ćwiczenia kształtujące mięśnie. - nie znam mięśni lub nie jestem pewny to nie robię ćwiczeń żeby nie zaszkodzić dziecku.
- Mięśnie - działanie, w module: uszkodzenie mięśni, przeciążenia i skurcz, stretching i konsekwencja jego braku, ćwiczenia i konsekwencje jego braku.
- Postawa siedząca prawidłowa i nieprawidłowa a wpływ na dostarczanie tlenu.
- Przepona, rozluźnianie i aktywizacja w celu prawidłowej pracy. Mówienie gardłowe a przeponowe (istotne niezwykle w przypadku nauczycieli), przeciążanie strun głosowych.
- Najczęstsze dysfunkcje układu ruchu, w module: - Boczne skrzywienie kręgosłupa(dysfunkcja jednopłaszczyznowa, łagodniejsza wersja skoliozy- schorzenia pomijane i niewłaściwie diagnozowane). - Skolioza (schorzenie trójpłaszczyznowe - następstwo bocznego skrzywienia kręgosłupa, pogarszane często przez „kocie grzbiety”, „foczki” i ćwiczenia w płaszczyźnie strzałkowej. Przeprosty, zgięcia, rozciąganie - czego unikać. Lepiej robić proste ćwiczenia, które nie po- prawią dysfunkcji niż ćwiczenia fajne, które zaszkodzą. Dobór ćwiczeń ze względu na potrzeby stanu dziecka a nie ze względu na atrakcyjność zajęć. - Kolana koślawe i szpotawe (ćwiczenia na m.krawiecki i smukły- niewielka różnica w pozycji a odwrotne działanie) (ćwiczenia na m. obszerny przyśrodkowy) - Płaskostopie i stopa końsko-szpotawa (wzmacnianie mięśni stopy, mity i prawidłowości, działać czy zostawić specjalistom) - Plecy płaskie i plecy okrągłe (wzmacniać czy rozluźniać)
- Diagnoza szkolna (badanie obserwacyjne)
w module: Na co zwracać uwagę, kiedy podejmować działanie korekcyjne a kiedy nie. Nauczyciel wczesnoszkolny - pierwszy „lekarz” i „fizjoterapeuta”, im wcześniej zdiagnozowany tym większa szansa na zdrowe życie dla dziecka.
- Krzywe społeczeństwo - wina nasza a nie dzieci, w module: Problemy z kręgosłupem juz w 4 klasie
I. Nauczyciel i Rodzice II. Genetyka III. System IV. Dziecko
- Autorytet - Nauczyciel WF wzorem do naśladowania, w module: Zwolnienia z WF, skąd się biorą?
Czy lepiej narzekać na system, czy robić dobre rzeczy z głową i czerpać satysfakcję z własnej pracy i pomocy innym.
Odpowiedzialność w pracy nauczyciela WF i nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej.
- Rozgrzewka - na zajęciach przedszkolnych, wczesnoszkolnych, szkolnych i treningach sportowych, w module: podstawowe błędy popełniane nieświadomie z braku wiedzy fizjologicznej i anatomicznej.
- Konspekt zajęć - budowa uproszczonego konspektu dopasowanego do pracy korekcyjnej w grupie.
- Siedzący tryb życia przyczyną powstania większości dolegliwości ruchowych . Czy istnieje
poprawna pozycja siedząca?
- Metodyka i budowanie ćwiczeń wzmacniających siłę mięśniową w oparciu o ciężar własnego
ciała z dostosowaniem intensywności i pozycji do wieku i masy ciała uczniów: - Siła jako podstawowa cecha motoryczna - Koncepcja joint by joint
- Podstawowe wzorce ruchowe dla tułowia, kończyn górnych i dolnych - Budowa treningu
- Autoterapia za pomocą rollerów -podstawowe informacje na temat rolowania
- Omówienie ćwiczeń grupowych i indywidualnych dopasowanych do różnych wad postawy.
- Psychologia wad postawy - aspekty psychologiczne powstawania wad postawy.
WARUNKI UCZESTNICTWA
W szkoleniu mogą uczestniczyć osoby, które posiadają wykształcenie wyższe i chcą uzupełnić kompetencje z zakresu gimnastyki kroekcyjnej lub ćwiczeń ogolnorozwojowych.
PROCEDURA ZGŁOSZENIA
Wypełnić elektroniczny formularz zgłoszenia,który pojawi się po wybraniu terminu
Wpłacić 100 zł zaliczki (lub pełną kwotę) na konto bankowe:
Centrum Kształcenia Kadr Sportowych
52-131 Wrocław
ul. Buforowa 4e
mBank S.A. nr rachunku bankowego:
08 1140 2004 0000 3702 6852 8371
tytułem: Gimnastyka Korekcyjna-szkolenie, imię i nazwisko kursanta
Dodatkowe informacje i uwagi organizacyjne:
O przyjęciu na kurs decyduje kolejność nadesłanych zgłoszeń i wpłat.
Jeżeli masz więcej pytań zapraszamy do kontaktu mailowego lub telefonicznego
e-mail: sekretariat@ckks.pl lub tel: 71 307 12 11
Powyższy opis i program ma charakter poglądowy i może zostać zmieniony w zależności od warunków organizacyjnych i osoby prowadzącej zajęcia.
Terminy kursów
Poniżej przedstawiamy aktualny terminarz w poszczególnych miastach.
Jeżeli podane powyżej terminy na "Gimnastyka korekcyjna w ujęciu holistycznym dla nauczycieli" nie odpowiadają Państwu,
możemy utworzyć termin specjalnie dla Państwa. W tym celu prosimy o kontakt przez formularz "Zaproponuj termin".
Zaproponuj termin
Przeczytaj opinie naszych absolwentów