Niepubliczna Placówka Doskonalenia Nauczycieli

Centrum Kształcenia Kadr Sportowych
Medycznych Edukacji i Biznesu

Orzeł

Dwubój i Trójbój Siłowy

Zobacz wszystkie terminy

Dwubój olimpijski

Podnoszenie ciężarów wykonuje się dwiema technikami – rwaniem i podrzutem.

Rwanie polega na uniesieniu sztangi z pomostu bezpośrednio ponad głowę i przytrzymanie jej.
Zawodnicy wykonujący ten bój trzymają sztangę w tzw. szerokim uchwycie.

Podrzut jest bojem, w którym zawodnicy podnoszą sztangę najpierw na klatkę piersiową , po czym następuje tzw. „wybicie góry”, czyli uniesienie sztangi ponad głowę.

Kształtowanie zawodnika pod dyscyplinę-  najważniejsze cechy:
  • Technika– jak już wspominałem wcześniej – pierwszorzędną kwestią, ale wymaga ona długiej praktyki i niekiedy latami dochodzi się do właściwego wzorca, który dopasowany jest do budowy danej osoby (długości kończyn, kąty i dźwignie przy odpowiednim ułożeniu tułowia czy rozstawie stóp, szerokość chwytu itp.)
  • Mobilność i szybkość. Na technikę największy wpływ będzie miała mobilność oraz szybkość. Mając odpowiednie zakresy ruchu, bez żadnego problemu dopasujemy się do wymaganego ruchu i poprowadzimy dalej wszystko w pionie. Niezbędną mobilność będziemy wyrabiać od samego początku i najlepiej wplatać ćwiczenia rozciągające i poprawiające układ w rozgrzewkę – tym samym nie tracimy czasu, a mamy pewność, że odpowiednio przygotowujemy ciało do wymogów treningu.
  • Szybkość ruchu, eksplozywność Drugim kluczem do poprawnego opanowania techniki jest szybkość ruchu oraz eksplozywność. Eksplozywność będzie pomagać nam błyskawicznie angażować mięśnie do mocnego wysiłku i tym samym przemieszczać ciało pod sztangę, a szybkość będzie dawała nam możliwość odpowiedniej reakcji i zgrania całej sekwencji w czasie – będąc powolnym, nie można się dobrze ułożyć pod sztangą w mgnieniu oka. Jeśli chodzi o sposoby, które będą pomagać wyrobić nam niezbędną szybkość i eksplozywność, nie trzeba szczególnie szukać.

Zakres omawiany i przerabiany na szkoleniu
  • omówienie dyscypliny,
  • omówienie techniki i przerobienie jej,
  • jak budować siłe w dwuboju,
  • ćwiczenia pomocnicze do budowania siły,
  • omówienie cech motorycznych.

Trójbój siłowy

Trójbój siłowy nie jest sportem dobrze znanym i rozumianym przez ogół społeczeństwa. Najczęściej mylony bywa z kulturystyką.
Co odróżnia trójboistów od kulturystów? Skąd wziął się ten sport i na czym polega?

Trójbój siłowy – z angielskiego powerlifting - to dyscyplina sportów siłowych.
W skład trójboju wchodzi:
  • przysiad ze sztangą na plecach,
  • wyciskanie sztangi leżąc,
  • martwy ciąg.
Trójbuj siłowy nie jest dyscypliną olimpijską w przeciwieństwie do dwuboju, w którego skład wchodzi rwanie i podrzut. Początki trójboju sięgają schyłku lat 50 tych. Rozegrano wówczas pierwsze Mistrzostwa Wielkiej Brytanii. Trójbój, jaki znamy dziś, ukształtował się dopiero dziesięć lat później, pod koniec lat 60-tych. Pierwsze Mistrzostwa Świata w trójboju siłowym rozegrano w 1973 roku. Natomiast pierwsze Mistrzostwa Europy odbyły się w roku 1978 w Birmingham. W Polsce pierwsze Mistrzostwa rozegrano w roku 1977 Dyscypliny trójboju siłowego Przysiad ze sztangą W trójboju siłowym przysiady wykonuje się najczęściej w wersji „low bar”. Sztanga spoczywa wówczas na linii wzdłuż grzebienia łopatek. Takie ustawienie sztangi pozwala na uzyskanie wyniku lepszego o około 10% niż w przypadku przysiadu „high bar”. Po zdjęciu sztangi ze stojaków zawodnik musi przesunąć się w tył w celu zajęcia pozycji startowej. Kiedy zawodnik przyjmie pozycję startową z zablokowanymi kolanami, w pełnym wyproście i stoi nieruchomo, sędzia daje sygnał do rozpoczęcia boju. Po otrzymaniu sygnału zawodnik wykonuje przysiad. Wymagane jest obniżenie tułowia, aż do momentu, kiedy górna powierzchnia ud w stawie biodrowym znajdzie się niżej niż wierzchołki kolan. Zawodnik musi powrócić do pozycji wyprostowanej z zablokowanymi kolanami. Niedozwolony jest jakikolwiek ruch w dół podczas wstawania. Po komendzie sędziego, zawodnik odkłada sztangę na stojak. Dopuszcza się pomoc obsługi pomostu.

  • Przysiad to uniwersalne ćwiczenie ogólnorozwojowe, budujące siłę i masę całego organizmu. W trakcie wykonywania przysiadów trójbojowych ciało może znacznie wychylać się do przodu. Z reguły stosuje się bandaże na kolana, kostiumy oraz skrócony zakres ruchu.
  • Wyciskanie leżąc Zawodnik kładzie się na ławeczce tak, by głowa, barki i pośladki dotykały jej powierzchni. Stopy muszą pozostawać w kontakcie z pomostem lub blokami. Głowa nie może znajdować się poza ławeczką. Pozycja musi zostać zachowana podczas wykonywania boju. Po zdjęciu sztangi ze stojaków zawodnik czeka na sygnał sędziego do rozpoczęcia boju. Po otrzymaniu sygnału zawodnik opuszcza sztangę do klatki piersiowej i przytrzymuje ją przy klatce piersiowej przez określony czas. Następnie zawodnik wyciska sztangę do pełnego wyprostu ramion. Po otrzymaniu komendy, zawodnik odkłada sztangę na stojak.
  • Martwy ciąg Zawodnik staje twarzą do frontu pomostu. Dowolnym chwytem podnosi sztangę obiema rękami aż do pełnego wyprostu. Na zakończenie boju nogi muszą być wyprostowane w kolanach, a barki odciągnięte do tyłu. Każde oderwanie sztangi od pomostu traktowane jest jako podejście.

Zakres omawiany i przerabiany na szkoleniu:
  • omówienie dyscypliny
  • omówienie techniki i przerobienie jej
  • jak budować siłe we wszystkich 3 bojach
  • ćwiczenia pomocnicze do budowania siły
  • omówienie cech motorycznych
  • czemu trójbój jest porównywalny do uprawiania kulturystyki

Przygotowania do zawodów:
Opis programu
  • dobór odpowiedniej diety
  • dobór odpowiedniej ilosci cardio
  • dobór odpowiedniego treningu
  • suplementacja
  • odwodnienie przed zawodami
  • co zrobić po starcie
  • opis ładowania przed zawodami

Cena: 290zł.
Ilość uczestników: maksymalnie 10 do 16 osób w zależności od miasta kursu
Godziny zajęć ustalane są na około 7 dni przed kursem.

Każdy kursant otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu oraz dyplom na druku CKKS z hologramem

Procedura zgłoszenia na kurs:
Wypełnić elektroniczny formularz zgłoszenia, znajdujący się na dole strony przy terminie kursu
Wpłacić 100 złzaliczki (lub pełną kwotę) na konto bankowe:

Centrum Kształcenia Kadr Sportowych
52-131 Wrocław
ul. Buforowa 4e
mBank S.A. nr rachunku bankowego:
08 1140 2004 0000 3702 6852 8371

tytułem: DTS, imię i nazwisko kursanta

Jeżeli masz więcej pytań zapraszamy do kontaktu mailowego lub telefonicznego
e-mail: sekretariat@ckks.pl lub tel: 73 333 03 03
Powyższy opis i program ma charakter poglądowy i może zostać zmieniony w zależności od warunków organizacyjnych i osoby prowadzącej zajęcia.
Terminy kursów

Poniżej przedstawiamy terminarz kursów instruktorskich, trenerskich i szkoleń w poszczególnych miastach.




Jeżeli podane powyżej terminy na "Dwubój i Trójbój Siłowy" nie odpowiadają Państwu,
możemy utworzyć termin specjalnie dla Państwa.
W tym celu prosimy o kontakt.
Ważne informacje i kwestionariusz osobowy do pobrania Zaproponuj termin
Sport Fizjoterapia Oświata Biznes Szkolenia dofinansowane Zapisz się na kurs Dokumenty do pobrania

Facebook | CKKS YouTube | CKKS Google+ | CKKS